נושאים:
אימון חוסן בשישה ערוצים
גש"ר מאח"ד לחיזוק החוסן וכוחות התמודדות
תוכנית ייחודית המתבססת על מודל החוסן האינטגרטיבי להתמודדות עם מצבי לחץ גש"ר מאח"ד אשר פותח על ידי פרופסור מולי להד, במטרה לחזק את החוסן ומשאבי ההתמודדות במצבי מתח לחץ וקושי. הסדנה מסייעת לגלות ולהאיר את הכוחות והעוצמות של כל משתתף, ללמוד את המקורות והכוחות הפנימיים והחיצוניים ככלים להעצמה אישית לביסוס חיים של סיפוק ומשמעות, בדרך חווייתית, דינאמית ומותאמת לסוגיות של איך מתמודדים? מה עוזר כשקשה לי? ואיך מחזקים את משאבי החוסן ההתמודדות?
מפגשי הקבוצה הינם חווייתיים ועוצמתיים, משלבים עבודה עם קלפים, מינדפולנס, דמיון מודרך ואומנויות.
נושאים מרכזיים במפגשים הקבוצתיים
רקע
לפי המודל הרב-מימדי להתמודדות עם מצבי לחץ גש"ר מאח"ד ישנן שש דרכים שונות להתמודד עם מצבים של לחץ בחיינו.
גוף | פעילות פיזית, הרפיות, פעילות גופנית,יוגה מדיטציה, אוכל, עשייה, |
שכל | צריכת מידע, ציון תאריכים, תרשימי זרימה, סדרי עדיפויות |
רגש | ביטוי רגשי, חיפוש תמיכה, שיחות נפש, ציור, מוסיקה, ריקוד |
מערכת
אמונות |
אמונה בעקרונות ובערכים שונים, תקוה, אמונה דתית, חיפוש משמעות, תפילות |
חברה | השתייכות למשפחה, קשרים עם חברים, תפקידים במשפחה, בחברה, לקיחת אחריות, השתייכות לקבוצה |
דמיון | טיול דמיוני למקום אחר, הומור, הומור שחור, יצירה באמצעות כל האומניות, דרמה, ציור, פיסול |
כל אחד מאיתנו רגיל להגיב למצבי לחץ ולהתמודד אתם באמצעות אחדים מששה "ערוצי ההתמודדות".
חשוב לזכור כי אין ערוצים טובים יותר מאחרים. כל אחד מהם המשרת אותנו באותו הרגע ובאותה תקופה הוא הנכון עבורנו.
אם כן, אנחנו יכולים לסגל לעצמנו "שפות חדשות" אם אנחנו חשים כי הערוץ שבחרנו בעבר אינו יעיל דיו להמשך התפקוד הרגיל.
מבוגרים וגם ילדים משתמשים כמובן בשילוב של כמה ערוצים, אך למדנו מהניסיון כי ההפרדה ביניהם בעת הלמידה, מאפשרת הבנה טובה יותר של שפות ההתמודדות השונות.